Deník - Zastávka na Zahradní

Mirka Šbestová, Deník Chomutovska

Potřebovala bych zjistit pár detailů k  zastávce za půl druhého milionu na Zahradní. Magistrát ji nechalo před loňskou zimou rozebrat, protože neprošla zátopovou zkouškou a  reklamoval ji u dodavatele stavby – litoměřické společnosti Gardenline. Od konce srpna tam stojí klasická malá zastávka.  

  1. Jak se situace posunula?
  2. Na FB Davida Dindy jsem zahlédla poznámku, že město možná půjde do soudního sporu. Je to už jisté? Popřípadě kdo je protistranou (Gardenline, projektant, který zastávku navrhl pro město?
  3. Malá zastávka, která tam stojí teď, ani náhodou nemůže suplovat tu původní. Nástupiště slouží pro dvě sídliště a denně ho využívají stovky lidí. Proč magistrát nezvolil  řešení, které by lépe vyhovovalo potřebám cestujících?

Odpověď:

Zastávku jsme reklamovali již před rokem po tom, co během deště nefungovala. Byl to atyp navržený architektem a jako takový tedy byl vyráběn na míru, což je samozřejmě jiná situace než u typových výrobků.  Následovalo několik kol výměny názorů dodavatele a města. V okamžiku, kdy dodavatel sdělil, že zastávku vyrobí novou, ale požadoval by další úhradu, jsme se rozhodli k radikálnějšímu řešení – nainstalovat typovou a již uhrazené prostředky za původní zastávku započíst vůči závěrečné faktuře, kterou nám dodavatel vystavil po celkovém dokončení díla Revitalizace okolí KASSu – etapa II. Město si započtením již uhrazených nákladů za původní zastávku de facto škodu, která mu byla způsobena, zajistilo. Zda dojde k soudnímu sporu, nyní záleží na společnosti Gardenline.
Po dohodě s architektem byl vybrán výrobek společnosti MM Cité, která dodává mobiliář po celé republice.  Rozhodnutí o instalaci typové zastávky přišlo v době největší sezony.  Město proto muselo přistoupit na termíny a možnosti, které dodavatel měl.  V současnosti je ale již doobjednán druhý přístřešek, který se doplní a kapacita se zdvojnásobí.