Tisková zpráva: Magistrát města rozšiřuje kapacitu nejvytíženějších přepážkových pracovišť

Magistrát města Chomutova výrazně rozšířil nabídku termínů pro odbavování klientů. Dospěl k tomu na základě dat z monitoringu elektronického odbavovacího systému. „Vytížení termínů nás přimělo k tomu, abychom klientům nabídli více termínů, na které se mohou objednat, a to po celou dobu úředních hodin, které jsou v pondělí a středu od 8:00 do 16:15, nebo v úterý a čtvrtek v čase 8:00 až 13:45“ upřesňuje rozšíření kapacity nejvytíženějších přepážkových pracovišť tajemník města Robert Plechatý.

Navýšení je to opravdu markantní. „Registr vozidel nabízí nyní týdně 300 rezervačních míst namísto původních 160, což je o 87 procent více. Dovozy vozidel 116 oproti 80. Klientům, kteří na registru řidičů potřebují vyřídit žádost o řidičský průkaz nebo si jej vyzvednout, mají k dispozici nově 116 rezervačních míst týdně. A největší změny doznal počet míst pro agendu týkající se digitální karty a ostatních úkonů registru řidičů, kdy namísto 40 termínů mají klienti na výběr ze 116, což je neuvěřitelné navýšení o 190 procent,“ má důvod k radosti Bohuslav Peroutka, vedoucí odboru dopravních a správních činností.

Výhody online rezervace jsou nesporné. „Pokud si klienti zarezervují termín své návštěvy, mají přednost a veškeré potřebné úkony si vyřídí bez zbytečného čekání,“ láká občany města k elektronické rezervaci tajemník města Plechatý. Ta má nesporné výhody především v úterky, kdy je pracoviště Registru vozidel vyhrazeno smluvním partnerům a následně objednaným klientům. Občané bez vytvořené rezervace mohou být tak odbaveni až v závislosti na volné kapacitě pracovníků vyřizujících přednostně smluvní partnery a objednané klienty.

Online objednání je snadné. Rezervační systém se nachází na adrese rezervace.chomutov.cz. Zde stačí vyplnit jméno a e-mailovou adresu. Systém následně vygeneruje PIN, kterým se po příchodu na úřad klient prokáže. V budově magistrátu ve Zborovské ulici k tomu slouží dva terminály v přízemí, nebo ve 3. patře. Každý z terminálů slouží k odbavení klientů konkrétní agendy. Ten v přízemí je určen pro občanské a cestovní doklady, evidenci obyvatel a matriku. Terminál ve třetím patře je pro klienty mířící na registr vozidel a řidičů. Jediná věc, na kterou si klienti při online objednání musí dát pozor, je podmínka, že jednomu objednanému PINu odpovídá pouze jedna osoba s jedním úkonem. V případě nejasností lze využít linku 474 637 111, kde klientům s rezervací poradí.