Charta pro občana
Posilování spokojenosti občanů s činností úřadu je pro nás základním cílem. Každý občan má právo na pravdivé a úplné informace, na přístup k informacím, na vyjádření svých názorů, právo být vyslyšen a mít příležitost vést dialog s těmi, kdo rozhodují.
Každý občan má právo obracet se na úřad s jakýmikoliv podněty (náměty, stížnosti, pochvaly, apod.). Podněty lze podat jak ústně, tak i písemně.
Kde podnět podat?
Na pravidelných setkáních s vedením města
- jednou za šest týdnů od 16.00 hodin vzasedací místnosti č. 13. 1. patro historické radnice, náměstí 1. máje, č.p. 1 (zajištěn bezbariérový přístup) nebo předem stanovená lokalita,
- řízená diskuse, rozsah příspěvku – max. 3 min (je-li podáván ústně)
Na sjednaných schůzkách s primátorem nebo jeho náměstky
- na základě předem sjednaného termínu
Na příslušném odboru, popř. interním auditu
- bez nutnosti předem sjednaného termínu
Elektronicky
e-mail: podatelna@chomutov-mesto.cz
Povinnosti občana
- popisovat aktuální problém objektivně
- zdržet se hrubého vyjadřování a urážek vůči úředníkům
- uvést kontaktní adresu, vyžaduje-li písemnou odpověď
Práva občana
- obdržet vyjádření ke svému podnětu neprodleně, nejpozději do 30 dnů od data jeho podání (buď konkrétní řešení a nebo zdůvodnění nutnosti prodloužení termínu)
Povinnosti úřadu
- podněty vyřizovat včas
- sledovat podněty zodpovědně do úplného vyřízení
- o průběhu řešení podnětů ze setkání s občany pravidelně informovat
- na dalším setkání (grafická projekce podnětů)
- v Chomutovských novinách (nejaktuálnější problémy)
- na posledním setkání v roce provést zhodnocení podnětů od občanů
- řešit nedbalý přístup k vyřizování podnětů
Vždy k 31.12. kalendářního roku se zavazujeme provést na základě Vašich připomínek revizi Charty.
Charta byla zpracována v rámci pilotního projektu, který organizuje a finančně podporuje společnost SIGMA, spojená s iniciativou OECD)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |